Ok

En poursuivant votre navigation sur ce site, vous acceptez l'utilisation de cookies. Ces derniers assurent le bon fonctionnement de nos services. En savoir plus.

liste de mes articles de blog publiés sur Ipernity, avec leur lien sur Hauetfort

Vu que rien de ce qui est sur Ipernity n'est plus en sécurité, contrairement à ce que les internautes qui avaient mis en eux leur confiance clients croyaient et contrairement à ce que la direction d'Ipernity prétendait au début, j'ai copié à l'abri les articles de blog que j'ai publié sur Ipernity. Voici donc la



Liste de mes articles de blog sur Ipernity, liste des titres suivis de leur adresses sur le portail hautetfort :



Paraphrase de Pao Tchao

http://miiraslimake.hautetfort.com/archive/2013/01/01/un-de-mes-poemes-en-prose-5378717.html

un de mes "haïkus"

le tout début des distributeurs de billets

 

fokusiĝo

Noël Taillepied - provo de traduko

les moeurs ça va ça vient

un autre de mes poèmes en prose

un conte de Voltaire en Espéranto

voix fraternelles, pauvres voix humaines...

60 jaroj da esperanta gazeto legeblas en la reto !

j'ai encore connu quelqu'un qui n'avait pas appris à lire

"Mon premier amour a les dents jaunes"

France Gall (+ nova kaj grava retejo ! )

"Nous l'avons récupérée en larmes" - ça peut tomber pour un oui un nom sur n'importe quel français

grâce à l'Espéranto lisons les propos de Mikhael Gorbatchev au congrès du PCUS en juin 1988, en pleine Perestroïka

propos de Mikhael Gorbatchev en juin 1988 - deuxième extrait

-

Katoj kaj humanismo

F. CARCO - L'OMBRE

a dormir una noche en el campo

Et la splendeur de vivre qui s'exile à perte d'hommes cette année

-la guenon qui fut le tendre amour d'Elian Finbert

la maison

l'Autriche grande exportatrice de sangsues !

Internet recrée la véritable démocratie avec Internet nous repoussons la barbarie

ULTRANOVA

-"c'était mon ami, c'était mon copain"

Du temps où l'éducation nationale était gérée par 236 personnes !

-relire les revues de 1930 c'est très instructif

kiam ne eblis kongresi ne vestita per frako !

 

Choc des civilisations, ou Les mœurs ça va ça vient pense-t-on ? antériorité religieuse de l'Egypte

-préface à un manuel d'electricité destiné aux ouvriers et contremaîtres en 1918

-vous avez dit "Tripoli" ?

À suivre , encore trois pages

 

en normala mondo - dans un monde normal

- 28a de Aprilo 2016

en normala mondo tiu libro ne estus utila ! ĉar en normala mondo la gazetistoj estus farintaj sian laboron kaj estus irintaj tien, kaj raportintaj, honeste, prikio okazis, kaj estus raportitaj -honeste ! - tion, kion la tieaj loĝantoj diras ! Sed ĉar nun la misinformado propagando kaj mensogos ne plu estas en la kolonoj de la Pravda sed en tiuj de la amaskomunikiloj de okcidento, ĉar nun en Francio la gazetistoj estas, kiel diris iu "ĉu putinoj, ĉu senduguloj", devis du maljunulinoj (el tiuj un…

sur hautetfort en date du 8/2/2017

religions et EMI

- 20a de Oktobro 2015

"Tant que j'y suis, je vais vous donner mon sentiment sur les religions, les NDE (en français EMI) existaient bien avant 1974, elles ont faconnées notre imagerie religieuse depuis l'aube de l'humanité. Le vernis culturel en retranscrivant à travers les ages les invariants propre aux NDE a produit les diffèrentes religions terrestres."

sur hautetfort en date du 27/1/2017


elle est morte Poupounette

- 28a de Junio 2015

Mon minou tu restes là pour voir s’il n’y a pas une souris qui va sortir du tas de bois ? Tu fais comme Poupounette. Mais elle est morte Poupounette ! sa chair s’est toute décomposée, et ses os aussi ont sans doute disparus ; et l’univers aussi est mort avec elle, il n’y en a plus, forcément, il est mort l’univers ! n’est-ce pas, Jacqueline ?

sur hautetfort en date du 29/12/2015




une vidéo qui démonte les mensonges et l'ignoble hypocrisie des européistes

-  1a de Majo 2015 - 1 komento

elle dure 3 heures mais elle en vaut la peine. Par exemple regardez à 2H 34 ! où vous verrez le degré d'hypocrisie et d'égoïsme de ces fameux européistes qui esayent de vous terroriser pour mieux vous tenir. "ceux qui veulent faire peur aux français en agitant la menace de la "fermeture des frontières" en cas de sortie de l'UE sont les premiers à construire des frontières d'une extrème cruauté, où des centaines de migrants meurent chaque année" les larbins n'oublient pas de bien s'ap…

sur hautetfort en date du 8/1/2017


Amnesty international pour briser la conspiration du silence

- 15a de Februaro 2015

PRISONS DE LA CIA. : Amnesty International pour briser la conspiration du silence ! de : JO vendredi 6 février 2015 Par La Voix de la Russie | Amnesty Internatinal appelle à traduire en justice les politiques européens impliqués dans l’affaire des prisons secrètes de la CIA. Un point de presse de cette organisation de défense des droits de l’homme a été consacré au récent rapport du Sénat américain dévoilant les détails des interrogatoires et des tortures auxquels ont été exp…

sur over-blog en date du 3/1/2017


autre coïncidence

- 28a de Januaro 2016 - 1 komento le 19 octobre 2000 dans le cadre des apparitions de la Vierge à Assiout en Egypte, une femme, Ensaf Gobran Salwan, a été miraculeusement guérie, elle souffrait de diabète et d'un gonflement de son ventre (ascite) Le diabète c'est que qu'avait Jacqueline Et le ventre gonflé par l'ascite c'est que qu'avait maman. ça fait un drôle d'effet d'apprendre ça.

sur eklablog en date du 29/12/2016


rondeurs féminines - autrefois c'était un pléonasme

-  8a de Oktobro 2015

Très interessant texte trouvé un jours : "U n échange d'affection se réalise presque uniquement avec le corps. Les odeurs en constituent le déclencheur par leur effet paralysant, tandis que le corps provoque des émotions stimulantes dans l'affection. Le corps se subdivise en cinq caractéristiques; le poids, la forme, le volume, la consistance et la température. C'est dans l'ensemble du corps que naissent nos émotions et qu'on capte celles des personnes qui nous entour…

sur hautetfort en date du 8/10/2015


Y'avé

- 13a de Aŭgusto 2015 - 1 komento

Il n’y’a plus d’train, il n’y a plus personne dedans. Il n’y a plus d’neige. Il n’y’a plus d’amoureux, qui s’serrent’ amoureus’ment. Il n’y a plus d’âges. Ils ont tous fini d’passer : c’est des choses’ qui un jour Forcément arrivent. On vivait de chemins partagés et d’amour, De mains dans l’eau vive, De disputes, et d’en avoir marre les uns des autres, D’incompréhension. Mais de tout ça les processus n’ont ri…

sur hautetfort en date du 5/6/2017


souvenirs

- 14a de Junio 2015

Normal 0 21 - « Nous savons tous que le souvenir des temps difficiles se trouve bien souvent purifié des souvenirs des souffrances et des misères vécues et tend à ne plus guère garder que l’empreinte des moments plaisants et réconfortants. Ces moments plus clairs ont été rares dans le tissus des circonstances ; mais ce sont eux qui brillent et qui illuminent la magie de notre mémoire … … Alors même le souvenir des peines, des fatigues, des misères éprouvées, subit une ransmutation,…

sur hautetfort en date du 28/1/2017


Sen ia ajn kareso karna homa

- 19a de Aprilo 2015

Par jehaislescookies vous vous souvenez de Marjorie boulton, la si émouvante poétesse espérantiste ? SOLECO Sen seksa juko homo povas sidi ; Ni povas trolabori, aŭ bromidi. La karno povas vivi tute sole, Sen ajna tuŝ' tenera kaj konsola En frosta lito sen elektra tremo, Kaj, plie, sen amika varm’ nek manpremo, Sen ia ajn kareso karna, homa, Onklina kis’ formala, stacidoma, Kaj iel, certe, kvankam altakoste , Ni povas vivi ĉiam…

sur hautetfort en date du 27/12/2016

jen kion resumiĝas la vivo

- antaŭ 3 monatoj - 1 komento

Tiu ĉi novelo de Julian Modest, ( http://www.ipernity.com/doc/anjo/11058210//in/album/243263 )krom estis unu el la plej elstaraj de la aŭtoro (kun la "novelo pri cigano, ursino kaj rondĉapelo"), estas plena resumo kaj konkludo de la tuta vivo, do de ĉio ajn.

sur hautetfort en date du 25/7/2017


Vercors - Sylva

-  7a de Aŭgusto 2016 - 1 komento

Parmi les innombrables émissions merveilleuses et inoubliables qu'il y avait autrefois à la radio, il y avait sur France IV , devenu, lors du commencement de la fin , "Inter-Variétés" au début de chaque fin d'après-midi à cinq heures une émission pour les femmes " R endez-vous à cinq heures ", et dans le cours de cette émission il y avait toujours un moment de lecture suivie d'un roman. J'en ai découvert plusieurs par ce moyen, et il y en a plusieurs que je n'ai pas oubliés, et q…

sur hautetfort en date du 20/3/2013



la guenon qui fut le tendre amour d'Elian Finbert

-  6a de Aŭgusto 2016

Elian Finbert

extraits du livre "Noâra mon amour" de Elian-J Finbert C'est un livre publié par Robert Laffont en 1962, j’avais 13 ans. j’ai acheté le livre en mars 2004 Elian-J Finbert : né en 1896 ou 1899 ?, mort en 1977.

sur hautetfort en date du 27/1/2013


attentat de la gare de Bologne : longtemps après l'histoire nous a appris qui était en réalité derrière

- 27a de Julio 2016

=== UNE PAGE D'HISTOIRE À NE PAS OUBLIER === QUI SE CACHAIT DERRIÈRE LES ATTENTATS TERRORISTES EN ITALIE PENDANT LES "ANNÉES DE PLOMB" ? --------------------------------------------- Alors que plusieurs pays d'Europe occidentale sont victimes d'attentats terroristes revendiqués par "Daesh", de nombreux responsables politiques y trouvent des raisons : - de restreindre encore plus les libertés publiques (prolongation de l'état d'urgence par François Hollande), - d'apprendre aux jeun…

sur eklablog en date du 5/12/2015


Nous devons nous battre pour préserver le modèle que nous ont légué 50 générations - le modèle de la morale tout simplement !

- 10a de Julio 2016

=== LE COMBAT DE L'UPR EST AUSSI D'ORDRE CIVILISATIONNEL === NOUS REJETONS L'ANTI-MODÈLE ULTRA-VIOLENT ET ULTRA-INÉGALITAIRE VENU DES ÉTATS-UNIS VIA L'UE. ---------------------------------------- En cette période post-Brexit où les grands médias européistes insinuent que les Britanniques auraient décidé de sortir de l'UE parce qu'ils seraient des « populistes » ou des « racistes », et en cette période de sommet de l'OTAN où les mêmes grands médias nous rappellent en revanche le « li…

sur hautetfort en date du 15/1/2017


la mondo en kiu vi vivas

- 26a de Majo 2016

En la malriĉaj landoj de Afriko, kiel Madagaskaro, estas vendataj al homoj "kokidaĵon" farita de partoj ne vendeblaj en niaj riĉaj landoj ! Do jen, trovita en teksto de tiu retejo http://mas-eo.org/ plia konfirmo : Per subvencioj de plurmilionaj eŭroj el publikaj kasoj antaŭ kelkaj jaroj oni konstruis en Wietze en Malsupra Saksujo (nordokcidenta Germanujo) kokbuĉejon, en kiu en ĉiu horo oni mortigas 24.000 kokojn kaj ĝisfine prilaboras ilin. Tie laboras…

sur hautetfort en date du 28/8/2016


Graveco de l'Karesado

- 28a de Aprilo 2016 - 1 komento

Graveco de l’Karesado «Per l’haŭto ĉefe iĝis ni amantpovajn estaĵoj.» ( Pr. HARLOW) [ en « La patrina dorlota sistemo ĉ e la rhesus simio » Rheingold Eld. ] “Haŭto estas emocifonto.” ( Dro. Leleu) „Karesi ne estas tuŝi aĵon, tio estas kiel knedi iom da animo mem.“ R.P. http://www.jgalere.com/amities-improbables-59-photos-qui-feront-fondre-votre-coeur/ Karesmanko ĉe…

sur hautetfort en date du 19/3/2013

ULTRANOVA

- 25a de Januaro 2016 - 1 komento

" ULTRANOVA " de Bouli Lanners, film belge de 2004. c'est un des innombrables films que j'ai pu voir au centre Noroît ( www.ipernity.com/doc/28395/2044150 ), Un sacré résumé de la société contemporaine ! (LA TOTALITE DE MES COMMENTAIRES DE FILMS VUS : ICI )

sur hautetfort en date du 1/2/2013


qui paye commande

- 21a de Novembro 2015 - 2 komentoj

OUI, Il ne faut pas oublier que les commerçants ne vivent que du bon vouloir de leurs clients ! Aussi les consommateurs, si ils le voulaient bien!! ( ..... ) , pourraient avoir une puissance extraordinaire pour changer la société ! Il faudrait peut-être s'en servir non? *** Par exemple si on boycottait les produits issus de l'agriculture intensive et polluante, tous les agriculteurs seraient bientôt obligés de se mettre à l'agriculture biologique (dont on sait main…

sur hautetfort en date du 1/1/2017


livres recommandés

- 17a de Novembro 2015 - 1 komento

avant de commencer il y a celui dont parle Marianne et dont elle est co-auteure : Au fil des souvenirs ici quelques livres, souvent injustement peu connus, que je recommande au plus haut point : Les Familiotes Mémoires d'une Jeune Fille rangée Le Pain Dur La Foire des Ténèbres En Gagnant mon pain La Fille du passeur Le Bonheur d'être Suisse La Douane de Mer La Société Pure Mémoires d'Outre-Tombe Charles Trenet Les Couleurs de la Honte L'Etat Inquisiteur En Finir avec le…

sur hautetfort en date du 4/8/2015



kion volas la popolo, la kapitalistoj nek la ŝtataj instancoj ne volas

-  1a de Novembro 2015 - 2 komentoj

là c'est l'attaque ! la lutte de classe caractérisée ! Mais quand réagirons-nous ?? FMI ekatakas Francion, kiel ĝi faris por Grekio, tio estas la klasbatalo. Kion fari ? unuavice eliri el tiu raktakaptilo :Eŭropunuiĝo kaj Eŭro. http://www.onsaitcequelonveutquonsache.com/2015/10/le-fmi-appelle-la-france-a-reduire-drastiquement-ses-depenses-publiques/

sur hautetfort en date du 7/1/2017


le détail

-  7a de Aŭgusto 2015

Voici une histoire drôle qui vient d'un pays musulman (malheureusement je ne me souviens plus lequel, je l'ai lue en Espéranto mais je ne retrouve plus l'adresse). Un homme avait une femme, et bien que la loi (musulmane) lui autorisait d'en prendre jusqu'à quatre, il se contentait de celle qu'il avait et s'en trouvait très heureux. Son voisin, par contre en avait deux, et chaque fois qu'il le rencontrait il essayait de le convaincre d'en prendre une deuxième: - "C'est vraiment beaucoup…

sur hautetfort en date du 7/12/2015

Pense-t-on ?

-  1a de Julio 2015 - 4 komentoj

Pense-t-on parfois, il le faudrait ! – à toute cette civilisation, maintenant disparue des chemins de fer, ces milliers de kilomètres (dizaines de milliers de kilomètres) de voies de chemin de fer à travers l’Europe pendant un siècle (1880-1980) ces milliers de kilomètres de talus couverts de robiniers, d’autres milliers de coquelicots en fleurs (sans herbicide…), ces kilomètres de couloirs, de trains, où on pouvait fumer, baisser la vitre et regarder au dehors, discuter, ces milliers et ces mil…

sur hautetfort en date du 6/2/2013


le tourisme "l'industrie touristique" terme plus de révélateur ! .... est devenu une entreprise de gadgétisation du réel

- 13a de Marto 2015 à coup d'hôtels (hyper-chers, les hotels bon marchés acessible aux gens "moyens" ont tous disparus), de "parcs à thèmes", de bidules destinés aux visites organisées des enfants des écoles, la vie que ce soit celle des gens d'autrefois, de la nature qui théoriquement nous entoure (! ) les arts les techniques, l'histoire (que les établissement de l'Educ-nat n'enseigne plus aux enfants ) tout est transformé en gadgets, attention ! en gadgets permettant (c' EST le but de l'opération) à des entrepr…

sur hautetfort en date du 2/4/2017



citations

-  8a de Oktobro 2014

« Il n’est pas un homme au monde qui voudrait être privé complètement de son droit de souffrir, car c’est aussi son droit d’être un homme. Tagore (Rabindranâth) HOMME « Il ne faut pas mépriser l’homme si on veut obtenir des autres et de soi de grands efforts. » Tocqueville (Alexis de) HOMME…

sur UNBLOG en date du 6 janvier 2017




LA MOMO LA MOMOLA MOMODE DES ZINZINS DES ZINTELLOS

-  7a de Septembro 2014 - 4 komentoj

10/11/2013 Je ne sais pas si vous avez remarqué, si vos écoutez de temps en temps France-Culture, ou tout autre média où s'expriment des intellos, ou des gens de pouvoir, bref des gens chics, soucieux de leur image et des normes, mais depuis quelques dixaines d'années il y a une façon de parler, une manie en fait, qui est typique de ces gens et de notre époque : ils bé-bégayent ! I- il leur faut, faut constamment-ment heu cher-heu-cher ! Leurs, leurs, leurs ... heu ...heu ... mots ! C'est la nou…

sur hautetfort en date du 23/3/2013



France Gall (kaj ties amadmirindaj kanzonoj 1974-1987)

-  6a de Septembro 2014 - 6 komentoj

Une chanson plus que jamais d'actualité , écoutons France Gall: http://www.dailymotion.com/video/x1t9vg_france-gall-resiste France Gall (nask. 1947) estis dum jardekoj inter la plej talentaj kaj emociaj francaj kantistinoj. Kun ŝia aparta, unika, infaneca sed intensa voĉo kun mikso de "freŝeco" kaj intima profundeco, kaj dank' al la verkista talento de ŝia edzo, Michel Berger, kiu tiom bone scipovis verki la kanzonojn kiuj taŭgis al ŝi, ŝi restas neforgesebla al ĉiuj, kiuj aŭdis ŝin. Mi lastatempe esperantigis unu el ŝiaj kanzonoj.

sur hautetfort en date du 12/4/2015



Tout était promesse et merveille

-  2a de Septembro 2014 - 3 komentoj

Je vais essayer de mettre (peut-être pas en entier ! j'ai plusieurs centaines de poèmes tapés à la machine, il n'y avait pas encore d'ordinateurs il y a quelques années ) nous dirons des bribes d'anthologie. Je commence par Pierre Boujut :

sur hautetfort en date du 11/3/2013



Bachar el Assad est entré dans l'histoire

- 28a de Julio 2014 - 25 komentoj

"Depuis la retraite de Fidel Castro, la mort d’Hugo Chávez et l’interdiction faite à Mahmoud Ahmadinejad de présenter un candidat à l’élection présidentielle iranienne, le mouvement révolutionnaire n’a plus de leader mondial. Ou plutôt, n’en avait plus. Cependant, l’incroyable ténacité et sang-froid de Bachar el-Assad a fait de lui le seul chef d’Exécutif au monde qui ait survécu à une attaque concertée d’une vaste coalition coloniale conduite par Washington et qui ait été largement réélu par so…

sur hautetfort en date du 5/10/2016


Un chat c'est de l'hésitation avec du poil autour !

- 15a de Julio 2014 - 8 komentoj

Mon petit chat Noël-Noël c’est comme Jacques Bergier : pas un gramme de muscle, rien que de la bonne graisse ! la suite :

sur hautetfort en date du 29/5/2014




Port-Royal

- 22a de Junio 2014 - 4 komentoj

Henry de Montherlant (1895-1972) estis franca verkisto, kiu post verkinte en la periodo inter-du-militoj romanojn pri ŝato al taŭroludo, sporto, virecaj virtoj, virinoj, en la 40aj –60aj jaroj verkis serion da seriozaj teatraĵoj, el historiaj temoj, kiuj restas ĉiuj kiel ĉefverkoj de profundaj problemoj, historia skrupulo, psikologio, veraj tipoj de l’klasika gusto. Kaj kiel en ĉiuj «klasikaj» teatraĵoj, le por, la malpor kaj ĉiaj aliaj tezoj kaj antitezoj, estas sambone traktitaj kaj miksitaj. Unu el tiuj "La Mortinta reĝino" estis esperantigita de André Cherpillod. En1972 li iĝis blinda. Tiam li memmortigis. En lia testamento li diris, ke oni bruligu lin, kaj disĵetu liajn cindrojn super la forumo de Romo. La turistoj, kiuj vizitas tiun lokon nun, eble tretas la cindrojn de lia kadavro ! En unu el siaj famaj teatraĵoj, « Port-Royal » li traktas eventeton el la religia historio de l’franca 17-a jarcento, pri la disputoj okazintaj ĉirkaŭ la jansenisma movado http://eo.wikipedia.org/wiki/Jansenismo NB: la scenejo estas en la abatejo de Port-Royal jene prezentita sur la malnova 50 (sed forbarite de Ipernity nun !) franka monbileto : En tiu perfekte « klasikstila » teatraĵo li, viro de l’20-a jarcento, sukcesas paroli per la lingvaĵon de la 17-a jarcento, li ateisto paroligi kristaninojn kaj plenanime bildigi iliajn sentojn, kaj dum faranta kreadon de verkisto, resti skrupule fidela al la historiaj eventoj, ĝis en ties detaloj. Tiu historio pri religiaj disputoj 17-jarcentaj povus esti tute ekstertempiĝintaj (sed ĉu vere estas malvirto ? ĉu ne estas male plezuriga, kaj riĉiga, por ioma tempo eskapi al sia propra framo kaj fono kaj enigi sin en alian ? alilandan, aliepokan ?). Sed fakte tiuj kunpuŝiĝoj, tiuj disŝiriĝoj foje montras sin imprese « aktualaj » temoj ! juĝu mem. Jen eltiraĵoj de la teatraĵo :

sur hautetfort en date du 24/3/2013


Avec quels auteurs faisait-on apprendre le français dans les années 50 et 60 ?

- 19a de Junio 2014 - 2 komentoj

La lecture des vieŭ manuels scolaires (j'espère que vous avez conservés les votres !) est enrichisante et pleine d'enseignement. Ainsi si on rouvre les grammaire d'avant 1965 non seulement on redécouvre des textes délicieŭ et qui des fois font réfléchir (j'en parlerai peut-être une autre fois), mais par exemple on peut étudier quels étaient les écrivains sur lesquels se basait l'enseignement de la grammaire aŭ enfants des classes du premier cycle des lycées et collèges, entre, disons 1938 (et sans doute avant), et environ 1960, et même au-delà. Je les ai recensé et en ai fait un tableau, agrémenté de quelques liens à la Wikipédia permettant de se documenter sur les noms les moins connus par contre j'ai du faire disparaîtr la colonne où étaient indiqués les auteurs d'origine populaire, à la suite des noms j'ai du mettre à la main le total des occurence de leurs textes parmis les extraits cités dans la grammaire. Excusez le cractère excessivelment "merdique" de la présentation, mais c'est parce qu'over-blog aussi est merdique liste des auteurs utilisés dans la grammaire « Souché-Lamaison pour les classes de sixième, suivant les programmes du 14/4/1938, du 7/1/1942 et d’octobre 1944.

sur hautetfort en date du 17/3/2013




la saĝo de Gottfried Keller

-  9a de Junio 2014

Pacon al la Kreaĵo De Gottfried Keller esperantigis : Manfredo Ratislavo Araneojn malŝatadis Mi dum junecaj jaroj, Ili malsupren sin lasadis, Kuris sur la kap-haroj, Sidis kaŝe en anguloj; Min timigis la aĉuloj, Sur la tablo kuregadis, La mortigo ne ĉesadis. Kiam la harar’ griziĝis, Mi ilin ne plu ĉasis, Tiam fine mi saĝiĝis, Ilin vivi lasis. Nun mi ilin ra…

sur hautetfort en date du 14/1/2017


Cuisine 1907 malhavebla

- 31a de Majo 2014

Tiu ĉi dokumento ne povas esti rigardita ene de ipernity. Iĝu membro de Klubo ipernity , por elŝuti kaj havigi tiun ĉi dokumenton. Issues de l'Almanach Hachette pour l'année 1907 voici toute une série de recettes de cuisine. Délicieuses. Pour redécouvrir la cuisine de 1907 voici à votre disposition. Vous trouverez, classées par ordre alphabétique page 1 de Anguille à Champignons page 2 de Champignons à Crème page 3 de Croquettes de marrons à Filet de veau page 4 Meringues et o…

sur eklablog le pdf et la présentation en date du 22/12/2016



l' "Europe" est une dictature qui ne se cache même plus, alors qu'elle crève comme toutes les dictatures ! - « de kiam ne plu ekzistas forta komunisma/socialisma movado, imperiistoj iĝis senhontaj. »

- 31a de Majo 2014 - 17 komentoj

Esperanta teksto pri la nuntempaj intertraktoj kun de la Granda Atrlantika Merkato, fia kaj ega danĝero : jen esperantigo de tiu trafega teksto : Jen la vidpunkto de esperantista amiko pri la projekto TAFTA/TTIP(t.e. de la « Granda Atlantika Merkato ») : La silento, kiu regas pri la fia kaj mafia plano de TAFTA /TTIP rivelas multon pri la grado da « demokratio » sine de la EU. Politikistoj perfidas la balotintojn kaj poste mienas malfermi mirigitajn okulojn fronte al la % da sindetenantoj kaj faŝitecaj voĉdonoj, fronte al la naŭzo de la civitanoj. (vidu kiel parolis Manuel Valls ĉe la vespero de la balotoj) Kaj tio dum el la plu havantaj iom da influo partioj, ekzemple la franca « PS », neniu elpaŝis por la tuja ĉeso de la intertraktadoj pri la TAFTA/TTIP aŭ GAM (Granda Atlantika Merkato) ! Male la parlamentanoj voĉdoni por ties pluado ! Post la fiperfido de Sarkozy kontraŭ la balotinoj rilate ilia NE al la Traktato de Lisbono, Hollande, la franca prezidanto, kredis esti trovinta kontraŭagadrimedon pere de malrespekto je la demokratio : akcelante tiujn intertraktadojn kaj rifuzante la principon de referendumo. Ekzistas akaŭ lingva aspktp, kio estas tute kaŝata. Manke de komuna lingvo, la civitanoj de EU ne povas havi la senton de komuna aneco. Tia intertrakto kondukus rapide al la angla kiel ununura lingvo., la lingvo en kiu estos ĉiam pli lertaj, serenaj, kaj memcertaj ! Kaj se oni parolis ankaŭ pri lingv imperiismo, kaj ankaŭ lingva demokratio, kio tute neeblas kun nur-angla Eŭropo – denaska ingvo de minoritato de la civitanoj el Eŭropo : 13%, kaj el lando eŭropmalama forte ligita al Usono kaj preta foriri. Britio atingis trudi sian lingvon kaj flankenpuŝi la rolon de la franca, lingvo de unu el la fondintoj de tiu kompleksa establo. Neniu povas ne scii, interalie, ke se tiu intertrakto estus plenumita, estiĝu plu kaj plu procesoj de multnaciaj koncernoj, apogitaj de kohortoj da altkompetantaj advokatoj, spertaj pri la insidoj de la angla lingvo, kontraŭ la ŝtatoj. Kaj la punmonoj estus pagitaj de la ŝtatoj, tio estas la impostpagantoj. Kaj la impostpagantoj estas la voĉdonantoj. Kiam oni haltos furzi pri ili ? kio cetere montras la trafecon de la analizoj priaj de François Asselineau, (kiu ankaŭ estas la ununura franca politikisto denuncante la angligon/usonigon de Francio kaj Eŭropo) Ce constat montre également combien les analyses de françois Asselineau sur l'Union "Européenne" sont justes http://www.upr.fr/ (tout juste à compléter par celles su M'PEP sur le role de l'UE comme "assurance-vie contre le socialisme" !)

enregistré avec les commentaires dans mon ordinateur du haut in "blog kaj hejmaĝo"


Bernard Charbonneau "L'Etat" livre une deŭxième fois censuré

- 30a de Majo 2014

Bernard Charbonneau, né en 1910, fut un penseur étonnament en avance sur son temps, d'une remarquable perspicacité et d'une grande profondeur, il a analysé et pris conscience des problèmes et des menaces de la société moderne, desquelles même à présent peu de gens sont conscients (et pourtant ça nous pend au nez!). Il a mis en évidence des problèmes que n'ont exposés d'autres que dans les années 70 (problèmes écologiques) ou 90 (Zygmunt Bauman : lien entre les horreurs nazies et l'esprit du mode…

sur hautetfort en date du 3/8/2015


les farfadets

- 27a de Majo 2014 - 2 komentoj

Vous connaissez les farfadets ? vous savez qui est à l’origine des traditions sur ces petits lutins? Ce monsieur ! http://1.bp.blogspot.com/_J4Lap5luSDQ/RzxoA7ZbygI/AAAAAAAAAsI/zsfUVAO2g3Y/s1600-h/26a2.jpg alias les hominoïdes relique (plus connus dans la presse à sensation sous le nom de Yeti, mais des noms ils en nom des dizaines selon les pays, almasty, nasnas, zemlemer, etc) Eh non ! les légendes sur les frafadets ne sont pas de simples fantaisies tombées "comme ça" du ciel. Elles ont sans doute une origine, comme pratiquement tous les "mythes" dans des expériences réelles transformées et enjolivées par la tradition orale. En effet :

sur hautetfort en date du 31/1/2013


the custom of drinking tea at doorsteps - la kutimo trinki teon sur pordoŝtupoj

- 27a de Majo 2014 - 2 komentoj

"My castle has been demolished" Hacer Foggo, Buldozing roma settlement in Turkey for lŭxury investements 07/12/2009 - When the last house in Sulukule was bulldozed on 12 November, Gülsüm Bitirmiş, born in 1956, was crying out after her house, where she was born and raised, after her memories and her childhood: “my castle has been demolished”. Meanwhile, the officials of Fatih Municipality had already set off with their truck, loaded with her belongings, which would be put in…

sur hautetfort en date du 22/1/2013


NATO daŭre ekzistas, kial ?

- 18a de Majo 2014

"Dum pli ol duonjarcento oni klarigis, ke la malvarma milito, la korea milito, la vjetnama milito, la gigantaj militaj bugxetoj, ĉiuj usonaj invadoj, la renversitaj registaroj... Cxio ĉi utilis al sindefendo kontraŭ la sama minaco : La Internacia Komunista Komploto kondukata de Moskvo. "Sed Sovetunio estis malfondita. Same la Varsovia traktato. La "komunistoj" eĉ fariĝis kapitalistoj. "Tamen nenio ŝanĝiĝis en la eksterlanda politiko de Usono. "NATO dauxre ekzista…

sur hautetfort en date du 22/3/2013


la secte des adorateurs de la mort

-  4a de Majo 2014

oui les choses qui sont ingurgités aux enfants des écoles sont inquiéantes. Et il y a aussi la secte des Adorateurs de la Mort : relisez "Le meilleur des Mondes" d'Aldous Huxley , un des traits fondamentaux de ce monde était d'habituer les gens à trouver la mort et le néant quelque chose de tout à fait normal et "positif", et on voit dans un chapitre frappant du livre qu'on y habitue les enfants à la mort, distribution de bonbons à l'appui ! et à la considérer comme gaie et innocente, "sere…

sur hautetfort en date du 23/3/2013

les choses qu'on croit être

- 30a de Aprilo 2014 es choses qu'on croit être

- 30a de Aprilo 2014

« Etre jeune c’est peut-être cela : croire que le monde est fait de choses inséparables. » (in "Indochine" de Régis Wargnier) Pourquoi on ne vit plus comme on vivait - on-vi-vait - à Bailleul ? quand on était inquiets parce que papa ne revenait pas à l'heure de l'eglise parce qu'il y avait eu une fuite d'eau à la sacristie et qu'il avait du batailler toute la soirée, quand on le voyait passer sur la chaussée tirant la baladeuse à bras avec laquelle il emportait le matér…

sur hautetfort en date du 16/3/2013


prénoms

-  6a de Aprilo 2014

Je ne vois aucune raison admissible et rationnelle pour justifier l'astrologie, et pourtant je me suis apperçu , du moins concernant les "portraits astrologiques" en fonction de sa date de naissance que ça marche ! et avec précision même (j'ai comparé et pour moi-même et pour une bonne dizaine de personnes que je connais suffisamment bien pour comparer). je reviendrai un jour là-dessus. cette fois je ne mets que http://www.astrotheme.fr/portraits/Z.htm (je vous conseille de chercher pour Zamenhof et pour Jean Ziegler). En astrologie il est dit des "saturniens" comme moi : Votre vulnérabilité réside dans ce côté justement trop sérieŭ et sévère, qui peut parfois vous pousser à une solitude non voulue et un sentiment d'isolement et de frustration affective. En général, cela ne durera pas longtemps, car le Saturnien a souvent à l'intérieur de lui-même... un cœur d'or, qui finit par se voir. Encore moins justifiable en raison sont les portraits selon votre prénom. Je ne sais pas encore si on peut dire que ça marche ou pas. Mais je me suis simplement amusé à chercher:

sur hautetfort en date du 5/2/2017


tous uniques tous tragiques

-  4a de Februaro 2014 - 2 komentoj

Je garde toujours dans plusieurs poches de vêtements de ces silexs que je ramassais sur les chemins de terre du Ternois quand je m’y promenais avec Jacqueline…. , et dont les taches blanches sur fond noir évoquaient si bien des vues de galaxies

sur hautetfort en date du 28/7/2016


la plej romantika renkonto - Traduction en Espéranto d’un texte Fondamental de Curzio Malaparte

- 31a de Januaro 2014

"De ĝi, multe pli ol de la homoj, kun ilia kulturo, kun ilia gloramo, lernis mi, ke moralo estas senutiliga, ke ĝi estas al si mem sia celo, ke ĝi ne nur intencas savi la mondon (ne nur savi la mondon !) sed nur ĉiam elpensi novajn pretekstojn al ĝia neprofitemo, al ĝia libera disvolviĝo mem. Renkonto de iu homo kaj iu hundo ĉiam estas renkonto de du liberaj mensoj, de du specoj de digneco, de du senutiligaj moraloj. La plej senutiliga kaj plej romantika renkonto."

sur hautetfort en date du 9/3/2013


le nouvel Ipernity est une immense régression !

- 13a de Januaro 2014 - 8 komentoj

Le nouvel Ipernity se veut sans doute très joli (quoi qu'en "bleu amerloque", vous savez ce bleu qu'un trouve dans face de bouc, dans le nouvel over-blog, dans les logos des partis européistes, et des firmes etats-uniennes, etc, pas innocent du tout ) mais il est BEAUCOUP, BEAUCOUP moins pratique, c'est le nouveau Ipernity qui n'est qu'une "version Béta" !! (ici mieneto) la version précédente était BEAUCOUP PLUS "professionnelle" et sérieusement conçue. Le nouvel ipernity est peut -être esth…

pas publié enregistré dans mon ordi du haut avec les commentaires

la okuloj

-  9a de Januaro 2014 - 2 komentoj

Vidu, kiel dolĉe, kiel bone estas ĉiuj kiel fratoj loĝi kune Estas kvazaŭ rara oleo sur kapo fluanta malsupren sur barbon sur vestokolumojn. Kvazaŭ roso malsupreniĝanta el de la montoj Tie kuŝas viv' por ĉiam tie kuŝas viv' por ĉiam La okuloj restadis kontraŭ miaj Ili ne volis foriri. Mi diradis al ili: « iru for! », Ili restadis fikse senmovaj Tial Mi pelis ilin per bastono, per piedbatoj; Sed kiam ilin oni forpeladis tuj oni vidis ilin revenantaj galope kaj vidis ilin…

sur hautetfort en date du 3/3/2013



notre histoire se perd dans le silence

- 31a de Decembro 2013 - 2 komentoj

un très grand poète étatsunien : Edgar Lee Masters

sur hautetfort en date du 18/11/2016


comment on voyait les chinois en 1926 !

- 31a de Decembro 2013 - 1 komento

Article de journal (journal belge, vers 1930 ou avant) signé AJAX, titre de l'article : "La Chine et les chinois tels qu'ils sont Un livre qui fait du bruit …" Cet article présente un livre de Aimé-François Legendre http://fr.wikipedia.org/wiki/Aimé-François_Legendre sans doute s'agit-il du livre : La Civilisation Chinoise moderne , Paris, Payot, 1926 ce qui daterait l'article de la même année ou la suivante. (Pour ne pas avoir une vision caricaturale du Dr Lege…

sur hautetfort en date du 7/2/2013


« Avec le soir, descendent les grands sentiments. Ils entrent dans l’âme comme les loups dans les villes. C’est la faim que l’on a, quivous tient tout le long du jour et qui vous serre un peu plus dans ces heures-là. » (Christian BOBIN)

- 22a de Novembro 2013 - 5 komentoj

Voici quelque unes, en fait les dernières en date tout simplement, des citations que j'ai rencontrées et trouvées particulièrement importantes, pour une raison ou une autre. "J'ai toujours aimé, je ne sais pourquoi, les exclamations inattendues. A vrai dire elles coulent en vous continuellement, mais on a pas le temps de les noter (pas de papier sous la main), et elles meurent. Impossible ensuite de s'en souvenir. J'ai donc quand même réussi à en fixer quelques-unes sur le papier! " (Vassili Rozanov) (Moi aussi. ! ma note) Normal ! « Il est des êtres que l'on a envie de protéger, des corps que l'on veut serrer fort jusqu'à les étouffer tant on tient à eux » ("Maitrepo" blogeur sur Internet) "LA VIE EST UN THEATRE TROP LANGUISSANT. IL MANQUE DE REGIE. CEUX QUI DOIVENT Y MOURIR D'AMOUR, QUAND ILS Y ARRIVENT, C'EST PENIBLEMENT ET DANS LEUR VIEILLESSE" (Jean Giraudoŭx) “Demokratio” signifas obeadon al ordonoj el Vaŝingtono kaj allason, ke usonaj firmaoj ekspluatu la landon." (Trevor Steele) "If we don't believe in freedom of expression for people we despise, we don't believe in it at all." (Noam Chomsky) «La maniero kontraŭbatali ideon estas lanĉi al gi pli bonan ideon. » (Monteiro Lobato) « Le bonheur, c'est comme un chat, si vous essayez de le cajoler, il vous fuit, si vous ne vous occupez pas de lui, il vient se frotter contre vos jambes et saute sur vos genoŭ. » (Davies Robertson) "Il est plus facile de croire un mensonge qu'on a déjà entendu cent fois, qu'une vérité qu'on n'a encore jamais entendue" - Robert Lynd A.Einstein : "Le monde ne sera pas détruit par ceŭ qui font le mal, mais par ceŭ qui les regardent sans rien faire." "Dans la souffrance (morale), la tristesse, la nostalgie, on atteint plus la vérité, en général, que dans le bonheur ; dans le bonheur on est souvent futile, et souvent dans un monde de carton-pâte, le monde de la douleur creuse plus profondément et se nourrit de choses essentielles, et est plus conscient, et plus sensible que le bonheur. C’est la source inépuisable de la vérité, et des valeurs. Et aussi du respect d ‘autrui ; le bonheur piétine autrui. La douleur est plus sérieuse et plus authentique. Les moments de tristesse, les vagues de nostalgie, les éclairs d’horreur, sont souvent les seuls moments de valeur humaine." (RP) ailleurs aussi on trouve de si de si belles phrases la suite :

sur hautetfort en date du 2/2/2013



liste des choses à cultiver

- 18a de Novembro 2013

liste des choses à cultiver Plaisir, ou Art, ou Culture : De l'artisanat. De la tolérance. De l'agriculture. De la sieste. De l'inutile. De la poésie. De la générosité. Du dialogue De la main. Du toucher. De la spiritualité. Des odeurs. Du tabac.…

sur hautetfort en date du 5/12/2016


tiom da ligoj de l'viv' kiujn tiom da mortintoj en la karnon mem enfiksis je l'anguloj de l'korpo

-  1a de Novembro 2013 - 1 komento

Demandoturmentejo Ili al mi enŝovis en la gorĝo funelon kie senĉese fluas tuta tiu spaco nigra tiuj Jupiteroj steloj galaksioj tiu eknaŭzo de la balanciloj tiu trinkaĉ' da kirloj kaj perihelioj tangad' peza de l'freneziĝantaj planedoj. Mi estas ŝnurligita sur la tablo tera en malhel' de l'kelaj ĉambregoj de l'nokto kuŝtrudata sur l'glueca tablo de l'ter' per tiom da ligoj de l'viv' kiujn tiom da mortintoj en la karnon mem enfiksis je l'angul…

sur hautetfort en date du 16/1/2013


Un des mes poèmes en prose

- 29a de Oktobro 2013 - 1 komento

Alia afero, kiun mi povos fari per tiu blogo estas meti miajn poemojn (sed ili estas franclingvaj ! krom tri) Je crois que je vais commencer de mettre ici mes poèmes. Pour commencer, un poème en prose, paru en 2005 dans l'anthologie de l'association "Flammes Vives". Jam kvin jaroj.

sur hautetfort en date du 3/12/2016


Constat

- 24a de Oktobro 2013

- Appauvrissement généralisé - Délocalisation facilitée (par les articles 63 et 32 du TFUE, voir les vidéos de François Asselineau ) - OGM - Aspartame - Agriculture industrielle - Guerre neurologique par les vaccins - Pollution nucléaire - Guerres à « l'uranium appauvri » - Déforestation - Destruction des sols - Guerres néo-coloniales - Pollution électromagnétique - Destruction de l'artisanat - Destruction des solidarités - Destruction des cultures - Destruction des libertés -…

sur hautetfort en date du 7/6/2014



Un conte sénégalais/senegalia ! rakonto

- 30a de Septembro 2013 - 1 komento

(E-a traduko pli sube) J'ai lu un conte sénégalais qui dit: Un singe un jour apperçu un poisson dans l'eau. Il se dit:

sur hautetfort en date du 18/3/2013


Jean-Pierre Petit

- 21a de Aŭgusto 2013

Jen-Pierre Petit estas emerita sciencisto (kaj en la nuna epoko emeritoj - en ĉiuj terenoj ... - nur emeritoj ĝuas la liberon je parolo ! ĉar ili ne plu havas por timi pri kio iĝos al siaj karieroj, nek pri sankcioj, ktp. Ili do iel parolas por la kompatindajn junuloj, kiuj vivas en timo pri senlaboreco, foje eĉ karcero). Antaŭ jaroj mi esperantigis plurajn el liaj popularsciencaj bildliteraturajn albumojn; jen Normal 0 21 LIGILOJ AL LA ALBUMOJ ESPERANTIGITAJ http://www.i…

sur hautetfort en date du 24/6/2015


Citations - 2 « Ce qu’on nomme le cafard n’est souvent qu’une éclipse de nos illusions et un éclair de notre lucidité. »

- 12a de Julio 2013 - 3 komentoj

quelques citations, hélas des plus importantes. « j’ai déjà remarqué ceci : les horreurs sont supportables tant qu’on se contente de baisser la tête, mais elles tuent quand on y réfléchit. » (Erich-Maria Remarque) « l'on sait que l'optimisme fait beaucoup plus de ravages que le pessimisme qui, lui, au moins est lucide » ( Gilbert Ganne )

sur hautetfort en date du 31/5/2014


mon "poème à suivre"

-  8a de Julio 2013 - 3 komentoj

En 1999 fut organisé pour les enfants des écoles un coucours "poème à suivre". On leur donnait un début de poème en prose composé par Serge PEY, et ils devaient imaginer une suite. J'ai vu le texte fourni et je me suis efforcé d'crire moi aussi une suite pour ce poème. Donc voilà le résultat :

sur hautetfort en date du 13/3/2013


qui a entendu un poste ondes courtes mal réglé ?

- 29a de Junio 2013 - 7 komentoj

Qui n'a pas connu les ondes courtes durant le XXème siècle, cet océan agité, plus beau plus évocateur et plus mystérieux que toutes les oeuvre de musique "contemporaine" électroacoustique, n'a rien connu!! Cette symphonie de postes de radios, évanescents ou, tout à coup, éclatants, avant de à nouveau s'esquiver, en des dixaines de langues mytérieuses, diffusant on ne sait quelles émissions mystérieuses, des bribes de musiques de tous les coins du monde, et parfois classique, ces glissandos, gar…

sur hautetfort en date du 10/3/2013

l’UPR dénonce l’insolence d’une caste de dictateurs non élus

- 26a de Junio 2013

Communiqué : l’UPR dénonce l’insolence d’une caste de dictateurs non élus, acquise aux intérêts américains Dans un entretien à l’International Herald Tribune lundi 17 juin 2013, José Manuel Barroso a qualifié de « réactionnaire » la volonté de la France d’exclure l’audiovisuel des négociations relatives à l’établissement d’un marché transatlantique. Une semaine plus tard, lundi 24 juin 2013, il a indiqué à l’intention d’un ministre français, qui s’était ému de cette attaque, qu’« il faud…

sur hautetfort en date du 4/2/2017


"une cause commune contre la mort" (Ray Bradbury)

- 13a de Junio 2013 - 1 komento

voici le texte entier de la nouvelle d'Henri Barbusse qui commence sur l'image présentée ici : http://www.ipernity.com/doc/r.platteau/5366920

sur hautetfort en date du 24/3/2016


ja estis peza vino, kiun ni trinkis kune

- 13a de Junio 2013

PEZA VINO Ja estis peza vino, Kiun ni trinkis kune. Flamruĝa laŭ koloro, Laŭ gust’ tre dolĉa, ĉu ne ? Ni tostis … Du pokaloj Ektintis pro la ĝojo… Trinkite – ĝis la fundo. Aĥ, je kioma fojo ? Kaj pasas tag’ post tago En vico senvaria Kaj jen anstataŭ sobri Mi estas plu ebria... Ne volas trankviliĝi La pulseganta sango. Mi pezan vinon sentas Ankoraŭ su la lango. (Eli Urbanova 1922-2012)

sur hautetfort en date du 20/8/2014


collection de noms calembourgs

- 31a de Majo 2013 - 1 komento

Dans les bandes dessinées les personnages, ou les noms de lieu sont souvent des calembougs, qui ressemblent à un nom typiquemen français, anglais arabe russe, etc, et qui en même temps ont un sen en français, les rendant ainsiamusants. J'ai entrepris d'en constituer un stock - ça peut servir ! - voici un petit début :

sur hautetfort en date du 7/3/2013


mais qui n'est pas sans odeur

- 20a de Majo 2013 - 2 komentoj

"L’empathie, c’est une notion désignant l’aptitude à ressentir les sentiments et les émotions d’un autre être vivant, la faculté de s’identifier à quelqu’un et a ressentir ce qu’il ressent, prendre conscience de ses désirs, de ses joies, et en particulier de sa souffrance et de sa détresse. Sentiment bien plus fort que les opinions et les différences, et permet d’entrer dans les perceptions de l’autres de sentir sa peur, de vivre sa vie et de s’y mouvoir avec délicatesse sans émettre d…

sur hautetfort en date du 5/3/2013


Keny Arkana - c'monde est un guet-apens

-  6a de Majo 2013 - 9 komentoj

Juna, naskita en Marseilles, post malfacila juneco, fuĝoj el varthejmoj por junuloj, ktp ŝi tutnove fariĝis fulmrapide fama rap'-kantistino . Jen ties plej fama titolo: Junular' de l'Tutter' (parenteze jen ŝiaj tutnovaj majstroverkoj: vekiĝu ! (réveillez-vous!) eĉ pli bona (kaj grava) kanzono nun, aŭdu ĉi-tie : cette dernière chanson est un vrai chef-d'oeuvre pour lire et imprimer les parole s Do jen la anoncita kantoteksto :

sur hautetfort en date du 4/3/2013


on n'a aucune raison d'être pris en otages par ces flibustiers, qu'ils remboursent !

-  5a de Februaro 2013 - 3 komentoj

Les commerces qui vous vendent du vin, ou de la bière, ou des jus de fruits, en bouteille, ou des plats "BIO écolo traditionnel" (sic ) en bocaŭ, sont des ennemis du peuple, leur vente est une agression, ils vous agressent, comme des preneurs d'otages, on devrait les interdire, ou plutôt - d'abord ! - exiger de Saint-Gobain-BSN (pour ceŭ qui ne comprennent pas, un rappel de l'histoire récente et de leur arnaque capitalisto-administrative) et toutes les entreprises basée s sur le même secteur…

sur hautetfort en date du 2/3/2013


Vous souvenez-vous d'Elian Finbert ? ĉu iu memoras ?

- 22a de Januaro 2013 - 6 komentoj

Kiu memoras pri Elian Finbert ? http://eo.wikipedia.org/wiki/Elian-J._Finbert Ĉi sube post la franclingva prezento vi trovos rakonton de lia unua porĉiame stampa sperto kun bestoj. Oui, qui se souvient de ses émissions à la radio et de ses chronique sur la revue "La Vie des Bêtes" où il racontait de si captivantes, curieuses et émouvantes "plus belles histoires de bêtes"?

sur hautetfort en date du 20/2/2013



«L’homme de génie est celui qui m’en donne.»

- 13a de Januaro 2013 - 2 komentoj

Piero di Cosimo Simonetta Vespucci

PAUL VALERY ETAIT UN GARS TRES INTELLIGENT : «L’homme de génie est celui qui m’en donne.» – Paul Valéry , Mauvaises pensées et autres , dans Œuvres II , Paris, Gallimard, «Bibliothèque de la Pléiade», 1960, page 881. le précepte et l'exemple ! et voici la pratique et la preuve :

sur hautetfort en date du 12/3/2013


L'espérantisme est un humanisme

- 12a de Decembro 2012 - 4 komentoj

Pour reprendre une formule de Sartre For english-speaking people: here arguments in favour of Esperanto http://usono.wordpress.com/what-is-this-language/

sur hautetfort en date du 3/9/2015


Foule sentimentale - Sentama homamas'

- 11a de Novembro 2012 - 1 komento

Tio estas kanzono far Alain Souchon. ĉi tie la muziko kaj la franca originalo : http://www.youtube.com/watch?v=7k9j7TQbNlg kaj mia esperantigo :

sur hautetfort en date du 19/2/2013


L’UE anglophone, c’est le secret de famille honteux, celui que les médias cachent en permanence !

- 11a de Aŭgusto 2012 - 10 komentoj

http://www.u-p-r.org/ab/index.php?page=page18 le "détail" linguisitque n'est pas innocent :" Sous le tître "Reform treaty finalised in Lisbon" ( uniquement en anglais ), voici comment le site officiel de la Commission chante la gloire de son tout-puissant président. José Manual Barroso (ex-maoiste, "acheté" par l'ambassadeur américain http://www.paperblog.fr/2072273/mais-qui-est-ce-jose-manuel-barroso ) est rayonnant : 3 photos de sa personne dans le bandeau, 6 photos le mettant en scène avec les Grands du monde, il n'a plus besoin de se cacher, il vient d'emporter sa grande victoire contre les peuples qui seront soigneusement écartés de leurs destins. La consigne : éviter les référendums A TOUT PRIX ! Le fascisme bleu ne se cache plus, il rayonne. Rien n'est trop beau pour M. Barroso. Par contre, il n'y avait pas un seul fonctionnaire à la Commission pour mettre en ligne la version française du nouveau traité ! nouvelle offensive: http://www.agoravox.fr/tribune-libre/article/nouvelle-offensive-en-faveur-d-une-69986 et : un document de Henri Masson à lire abolument et :

sur hautetfort en date du 18/2/2013



Le souvenir des deux chiens de Coat Forest me déchire toujours le coeur

- 13a de Julio 2012 - 1 komento

Souvenir extrait de ma randonnée équestre en Bretagne (péninsule de Crozon, Finistère) en avril 1987)

sur hautetfort en date du 17/2/2013



On en a tant rêvé !

- 13a de Junio 2012 - 12 komentoj

L’An 2000 est déjà derrière nous, et pourtant souvenez-vous il fut un tel mythe futuriste ! On a tant rêvé, vous en souvenez-vous? de l'an 2000 il a cristallisé tous les espoirs les plus fous, tous les mythes futuristes, tous les essais d'anticipation. Bon, maintenant que non seulement on a fini par y arriver (ça fait froid dans le dos d'ailleurs: tous les avenirs, même lointains, arrivent un jour) mais même le dépasser déjà de 8 ans, relisons comment les gens de 1960 l'imaginaient:

sur hautetfort en date du 16/2/2013


S’il te plait Ours, sois gentil ! laisses-nous te tuer !

-  4a de Aprilo 2012 - 4 komentoj

James George Frazer (1854-1941) est un des plus fascinant des anthropologues

sur hautetfort en date du 15/2/2013


komuna afero aŭ la fundamento de moralo

-  9a de Januaro 2012

Kato kaj muso A ŭ Vivo, Unu Komuna Afero filozofia, morala, eĉ metafizika, okazaĵo [ El membiografia romano de Marguerite Audoux (1863-1937) « La Marie-Claire-a Laborejo » (1910).] : « Iumatene S -ro Dalignac vidinte etan muson eliri el la porĉifona kesto, postulis apenaŭ ne koleriĝanta, ke Duretour iru tuj serĉi la katon de l’najbaro. Tiu estis dika kato, naskiĝinta en la apuda apartamento, kaj kiu estis neniam vidinta muson. Li renkontiĝadis sur…

sur hautetfort en date du 31/12/2016


69, année .... encore civilisée!

- 29a de Novembro 2011 - 4 komentoj

Relire les Reader's Digest de 1969 (1) aussi ça peut être vachement instructif! (1) le n° d'octobre 1969, page 233


sur hautetfort en date du 14/2/2013


poulpes

- 26a de Novembro 2011

Des céphalopodes (qui sont pourtant théoriquement des mollusques, comme les huitres, pas bien « avancés » comme parents !) il est dit : Le système nerveŭ est extrêmement condensé. De la fusion des ganglions cérébroïdes, palléaŭ et pédieŭ résulte un véritable cerveau , d'où part la plupart des nerfs. Il révèle une céphalisation poussée et les capacités de résolution de problèmes observées chez les poulpes , par exemple, sont étonnantes Cousteau avait déjà montré en images que c’est u…

sur hautetfort en date du 13/2/2013


kanzono de Guy Béart

-  4a de Oktobro 2011

Jen esperantigo de unu el sukcesaĵoj de la franca kantisto Guy Béart http://eo.wikipedia.org/wiki/Guy_Béart "Les grands principes" (1965) ĝin aŭskultu tie : http://www.youtube.com/watch?v=wpkHNhcDKLE Liberiĝas ja nun la knabinoj Kaj proklamas siajn grandprincipojn Poste faras kiel la patrin', Pro la grandaj sentoj de l'kor'. Ankaŭ ŝi parolis per ŝablonoj Min tedis kun siaj grandprincipoj Poste agadis iel ajn Pro la grandaj sentoj de l'kor'. Ŝi ŝatis vivi kun l…


sur hautetfort en date du 12/2/2013


vous avez dit "Tripoli" ?

- 17a de Septembro 2011 - 3 komentoj

LE MONITEUR UNIVERSEL (qui jouait le role de Journal Officiel de 1789 à 1869) rapporte dans sa livraison du 30 septembre 1793 que :

sur hautetfort en date du 11/2/2013


préface à un manuel d'electricité destiné aux ouvriers et contremaîtres en 1918

- 13a de Septembro 2011

J'ai trouvé ce texte dans la préface d'un Cours Élémentaire d'Électricité Industrielle à l'usage des écoles pratiques de commerce et d'industrie, publié à Paris en 1918. Il témoigne des idées de l'époque et de l'esprit qui régnait alors dans la bourgeoisie. C'est la préface à la deŭième édition du livre, édition considérablement augmentée par rapport à la première, et l'auteur se sent obligé de se justifier de cet accroissement de niveau du contenu :

sur hautetfort en date du 10/2/2013


antériorité religieuse de l'Egypte

- 29a de Aŭgusto 2011 - 2 komentoj

La tradition religieuse la plus précoce de toute l'histoire de l'humanité, le clergé qui le premier conçu l'idée d'un dieu unique et fondement de tout (oui, malgrè son polythéisme foisonnant, qui n'est qu'apparent), et également celui qui le premier a joint intimement la notion de dieu avec la morale et ce que les catholiques apellent "l'option préférentielle pour le pauvre", et parvenu à une véritable spiritualité, et bientôt une mystique, ce sont les égyptiens. Bien avant le brahmanisme et le jaïnisme, bien avant le Zoroastrisme, bien avant le judaïsme (d'ailleurs le judaïsme contrairement à ce qu'on répète n'a pas inventé le dieu unique, il a inventé le dieu jaloŭ , celui qui commande d'exterminer ceŭ qui adoreraient un autre dieŭ que lui !), lisez ces citations, c'est impressionnant :

sur hautetfort en date du 28/3/2013


Choc des civilisations, ou Les mœurs ça va ça vient

- 18a de Aŭgusto 2011 - 4 komentoj

J’ avais déjà découvert les changements des moeurs anglaises relativement à l'hygiène et la propreté entre 1876 et maintenant http://www.ipernity.com/blog/r.platteau/90174 Mais cette fois-ci dans l’espace (et bien sûr entre l’Europe d’alors et celle de maintenant le choc devient dans le temps) en 1840 il y avait entre l’Europe et les Etat-Unis – non, le NORD des Etats-Unis, la partie typiquement « yankee », US, la partie de toutes façons la moins européenne, les riches du Sud eŭ étaient restés des aristocrates de mœurs européennes, – un fossé entre les civilisation sur le sujet du DUEL. Oui, souvenez-vous comme à cette époque (peut-être encore plus à cette époque que du temps de Louis XIII, car au XIX siècle les bourgeois AUSSI s’y étaient mis, toute la classe dominante, (relisez tous les romans de l’époque ! par exemple Princesse Marie de Lermontov, vous l’avez en Espéranto « Princidino Mary » http://esperanto.org/Ondo/Mary-02.htm ) il paraissait évident que le moindre « outrage » devait impérativement se solder par la mort (au hasard !) de l’un des deŭx mâles concernés (seuls le peuple, ces gens sans éducation ! étaient dispensés de cette loi, ce qui ne les empêchait pas de se battre, avec des procédés moins « distingués », et bien sûr les femmes, preuve, ou conséquence, de leur infériorité), et que le courage impavide et généreŭx devant ce danger était une condition sine qua non pour ne pas être méprisé et mis au ban de la société …. Par contre aŭx USA ils avaient déjà la mentalité qui règne actuellement. Alors on conçoit que les voyageurs européens qui, tel ici Gustave de Beaumont, découvraient ces opinions et ces lois, en restaient effarés et exposaient avec curiosité ces mœurs étranges ! Voici la partie de ses impressions de voyage aŭx USA qui y est consacré :

sur hautetfort en date du 5/2/2013


kiam ne eblis kongresi ne vestita per frako !

- 13a de Aŭgusto 2011 - 3 komentojEn la multegaj risurcoj de http://www.gazetejo.org/ numero de Hispana Suno por januaro 1907 aparte kortuŝas kaj interesas

sur hautetfort en date du 4/2/2013


relire les revues de 1930 c'est très instructif

- 31a de Julio 2011 - 2 komentoj

Comme j'ai dit, j'ai des collections entières de revues d'entre-deŭ guerre (et des livres aussi, tels cette petite brochure éditée en 1935 (oui, oui 1935 !) et intitulée "C'est Pétain qu'il nous faut"), on y découvre des faits ou des photos très interessants, des propos aussi. Voici ci-dessous quelques phrases extraites d'un article paru le 1 er mai 1930 dans une revue intitulée « VOYAGES à travers l’actualité mondiale » sous le titre « La situation aŭ Indes » J'ai longtemps hésité entre deŭ options: ou bien j'y ajoutais toute une série de commentaires narquois, d'ironie socratique, de comparaisons avec la réalité du temps, de questions, mais ça aurait risqué de noyer le texte d'origine, (par moment chaque mot mérite d'être décortiqué), ou bien je le laissait comme ça, "brut de décoffrage".

sur hautetfort en date du 3/2/2013


Du temps où l'éducation nationale était gérée par 236 personnes !

- 17a de Julio 2011

(Kiam la franca ministrejo pri nacia instruado funkciis kun nur 236 personoj, el ili 10 tajpistinoj) Á l'époque où il y avait en tout et pour tout 108 lycées en France (plus 51 lycées de jeunes filles, l'enseignement secondaire féminin créé, sous les quolibets, en 1882 était encore compté à part), disons donc 159, contre 2.449 en 2008, et 362 collèges, et collèges et autres établissements secondaires pour jeunes filles, contre 6.998 en 2008, à cette époque donc où l'importance du Ministère de l'Instruction publique était en forte expansion par rapport à l'époque non lointaine de Victor Cousin (pour ne pas parler du temps de Napoléon qui s'était "refusé à donner aŭ recteurs d'académie un traitement, sous pretexte que la fonction de recteur donne peu d'occupation" ) il n'y avait " pas moins de " ... 236 employés au ministère de l'Education Nationale, aŭ escaliers ardus et aŭ planchers parfois "branlants et rapiécés"; il est vrai que le plus gros de leur occupation était d'accepter, ou de refuser des promotions, décorations ou mutations à Paris, c'était en 1911. article de " La Revue hebdomadaire " du 8 avril 1911

sur hautetfort en date du 3/7/2014


"c'était mon ami, c'était mon copain"

- 17a de Julio 2011 - 2 komentoj

je viens d'apprendre que "Les Compagnons de la Chanson" sont déjà morts! et même depuis plusieurs années. enfin il en reste encore 4 de vivants , à peine "ami mon pauvre ami reverrai-je jamais ton sourire gentil " Kiel forgesi tiajn kanzonojn?

sur hautetfort en date du 17/7/2012


Internet recrée la véritable démocratie avec Internet nous repoussons la barbarie

-  1a de Marto 2011 - 29 komentoj

http://www.agoravox.fr/actualites/medias/article/wikileaks-bankrun-2010-plan-c-ce-85259 VOUS INQUIETEZ PAS, POUR LIRE L'ARTICLE CLIQUEZ SIMPLEMENT SUR "LIRE LA SUITE", ICI JE L'AI SIMPLEMENT FAIT PRECEDER D'UN RESUME EN ESPERANTO. Intereto estas grava novaĵo en la mondo, kiu rekreas la malfalsan demokration. Kiel Esperanto ĝi ebligas al ĉiu esprimi sin laŭ siaj talentoj kaj spertoj egalnivele kun iu ajn alia terano, plani solidarajn agadojn, konatigi tra la mondo verojn kaj faktojn kiujn kelkaj volas, ke oni ne sciu ..., krei kaj malkomerce interŝanĝi konojn, belojn, informojn, nur pro la scivolemo de l'esto al la esto. naskiĝas plene planeda demokratio. Dank' al Interreto ni repuŝas milde la kapitalisman barbarecon, ĉar tiuj milionoj da interretaj kontribuantoj ne pensas pri monigi sian laboron, ili "laboras" kaj disdonas nur pro la afero mem, aŭ pro volo interhelpiĝi. La mondo de l'firmaegoj, policistoj kaj politikaj potencmaniuloj baldaŭ ektimos kaj luktos kontraŭ, sed nun la interetulaj teranoj estas miliardoj, ni venkos

sur hautetfort en date du 8/1/2013


l'Autriche grande exportatrice de sangsues !

- 27a de Januaro 2011 - 2 komentoj

On connaît si mal le passé. Il y a plein de choses à découvrir dans les livres du passé. Par exemple savez-vous quelles étaient les exportations de l'Autriche vers la France en 1832 ? à l'époque pas question de pétrole ni d'électronique, la principale exportation de l'Empire d'Autriche c'étaient la soie brute et le blé. mais juste après, un des postes LES PLUS IMPORTANTS d'exportation (loin, loin devant des choses comme les verreries de Venise les tissus, le tabac, le bois de constructi…

sur hautetfort en date du 30/1/2013


la maison

- 24a de Decembro 2010 - 4 komentoj

nuit et brouillard

Voilà, Quand j’habitais rue Noël T******, je passais bien sûr d’abord dans la rue Saint-M***** sur laquelle elle donne. Une rue très bourgeoise. Et au n°5 il y avait une vieille grande maison bourgeoise comme ça, sauf qu’elle était complètement à l’abandon. Aussi quelle ne fut pas ma surprise de voir

sur hautetfort en date du 24/2/2014


Et la splendeur de vivre qui s'exile à perte d'hommes cette année

- 30a de Novembro 2010 - 1 komento

« Le bonheur d’être suisse » (Jean Ziegler, 1993) sous ce titre bizarre et anodin se cache un des livres les plus riches et émouvants qui soient.

sur hautetfort en date du 25/1/2013


a dormir una noche en el campo

- 19a de Februaro 2010 - 1 komento

Juana de Ibarbourou, poétesse Uruguayenne du début du siècle :

sur hautetfort en date du 3/1/2014


F. CARCO - L'OMBRE

-  5a de Decembro 2009

un des plus beau et tristes poème de Carco, à lire avec ce morceau comme fond musical :

sur hautetfort en date du 23/1/2013


Katoj kaj humanismo

-  2a de Oktobro 2009 - 3 komentoj

oui, il serait souhaitable que les humains prennent modèle sur les chats et s'imprègnent de leur esprit insoumis ce serait le seul espoir pour la civilisation


sur hautetfort en date du 20/1/2013


propos de Mikhael Gorbatchev en juin 1988 - deuxième extrait

- 30a de Julio 2009 - 1 komento

comme j'ai dit parmi mes document j'avais présenté la couverture d'un livre que j'avais trouvé pour une bouchée de pain et qui publiait en 1988, traduits en Espéranto, les rapport, discours et motion que Mikhael Gorbatchev a présentés au congrès du Parti Communiste de l'Union Soviétique, en pleine Perestroïka ! Un document historique ! et qui permet de mieŭ comprendre l'état d'esprit de ceŭ qui l'ont fait. http://www.ipernity.com/doc/r.platteau/2943426 Je continue d'en traduire en français quelques passages, ici c'est la conclusion du rapport de Gorbatchev, pages 73 à 80 Très interessant aussi, non ?

sur hautetfort en date du 18/1/2013 aussi


grâce à l'Espéranto lisons les propos de Mikhael Gorbatchev au congrès du PCUS en juin 1988, en pleine Perestroïka

- 30a de Julio 2009 - 1 komento

parmis mes document j'avais présenté la couverture d'un livre que j'avais trouvé pour une bouchée de pain et qui publiait en 1988, traduits en Espéranto, les rapport, discours et motion que Mikhael Gorbatchev a présentés au congrès du Parti Communiste de l'Union Soviétique, en pleine Perestroïka ! Un document historique ! et qui permet de mieŭ comprendre l'état d'esprit de ceŭ qui l'ont fait. http://www.ipernity.com/doc/r.platteau/2943426 Il serait interessant d'en faire profiter un plus vaste public. Aussi je vais essayer d'en traduire en français quelques passages. Ici je commence par la politique étrangère. Très interessant je trouve. En particulier quand on pense à ce qui s'est passé par la suite ...

sur hautetfort en date du 18/1/2013

"Nous l'avons récupérée en larmes" - ça peut tomber pour un oui un nom sur n'importe quel français

- 21a de Junio 2009 - 9 komentoj

et pas seulement aŭ vieilles dames qui reĉargent les téléphones poortables des kurdes. Un lycéen de Ris-Orangis, surpris par les pandores en train de cracher par terre devant les grilles de son établissement, a été récemment traîné devant le tribunal de police en vertu d'un décret vichyste de 1942 interdisant de "cracher ailleurs que dans les crachoirs"... Dans le Gers, des gendarmes ont débarqué dans une école maternelle pour enquêter sur les moeurs d'un marmot de... trois ans ! A la gare Montparnasse, des collégiens et leurs enseignantes, ont été frappés par des CRS... par erreur. Dans le Sud, une descente policière musclée (avec chiens et fouilles au corps) a été menée dans un collège, à la recherche (infructueuse) de cannabis. A Paris, des adolescents se retrouvent menacés de prison avec sursis pour avoir joué au football dans la rue, le soir, avec une canette vide en guise de ballon. Tous les jours, des enfants ou des adolescents sont gardés à vue, interrogés sans leurs parents, fouillés dans des conditions lugubres, menacés, voire tirés au flash ball . Mais ils ne passent pas à la télé. Ils n'existent donc pas. Kaj en Irano http://www.ipernity.com/blog/reza.torabi/161092 (vd. paragrafo 2), ankaŭ en Francio, ĉiam kaj ĉie policistoj, ekde kiam ili sentas sin "kovritaj" estas kapablaj pri io ajn. Ekde kiam ili sin scias "kovritaj".

sur hautetfort en date du 17/1/2013


"Mon premier amour a les dents jaunes"

- 14a de Marto 2009 - 3 komentoj

Un texte sublime et inoubliable, rencontré quelque part sur le web: "Mon premier amour a les dents jaunes. Il entre dans mes yeŭ de deŭ ans, deŭ ans et demi. Il se glisse par la prunelle de mes yeŭ jusqu'à mon coeur de petite fille où il fait son trou, son nid, sa tanière. Il y est encore à l'heure où je vous parle. Aucun n'a su prendre sa place, aucun n'a su descendre aussi loin...

sur hautetfort en date du 14/1/2013



j'ai encore connu quelqu'un qui n'avait pas appris à lire

-  5a de Januaro 2009

ma tante Céline !

sur hautetfort en date du 13/1/2013


60 jaroj da esperanta gazeto legeblas en la reto !

-  4a de Januaro 2009 - 11 komentoj

ĈU IU KONAS IAN ANDREON (aŭ ANDREW mi konjektas) STEPHENSON ? denaska esperantisto ?


sur hautetfort en date du 12/1/2013



voix fraternelles, pauvres voix humaines...

- 30a de Novembro 2008 - 1 komento

Ce texte de René Grousset, humble note en bas de page, qui vient d'un livre ("Bilan de l'Histoire") qu'il a écrit, peut-être son dernier, en 1946; je n'existais pas encore alors, pas même à l'état de foetus; livre que j'ai moi-même acheté en 1978, du temps où je logeais dans une chambre d'hotel, et où tout mon équipement tenait dans une valise. Ce texte, je ne l'ai jamais oublié, et je voudrais le faire inscrire sur ma tombe. le voici:
sur hautetfort en date du 6/9/2014



un conte de Voltaire en Espéranto

- 17a de Oktobro 2008

averto: Tiun tradukon de unu el la "malgrandaj" fabeloj de Voltair' mi ne enmetis en mian TTT-ejon ( http://r.platteau.free.fr/ ), ĉar mi esperis publikigi ĝin en revuo. Mi provis sendi ĝin al la revuo Irana Esperantisto , ĉar ili estis antaŭ jam akceptintaj unu artikolon de mi ( "Mistika ebrieco" http://irea.oficejo.googlepages.com/10-a.pdf ) kaj mi pensis ke eble vidi kiel la irana mondo uzitis kiel fantazia temo en 18-jarcenta Francujo interesus la Iranan esperantistan publikon. (kaj ĉar ĉi rakonto ne estas kontraŭreligia, ĝi ne estus cenzurita en Irano!), sed ŝajnas ke ilia ret-adreso ne plu funkcias, ĉar la mesaĝoj estis montritaj kiel fiaskintaj, mi ankaŭ provis sendi la tekston per poŝto, sed ĉar mi ricevis nenian respondon, nek numeron de Irana Esperantisto (al kiu mi estis aboninta dum unu jaro antaŭe: tre bela revuo dulingva, persa kaj Esperanto, kun multaj fotoj) mi konjektas, ke ne nur ili ne publikigis ĝin, sed entute neniam ricevis ĝin. Do mi nur metas ĝin sur la reto, atende pli bone. Sed restas preskaŭ neniom da literaturaj revuoj en Esperantio, kaj tio ne estas sufiĉe ampleksa por fari libron.


sur hautetfort en date du 11/1/2013


un autre de mes poèmes en prose

- 25a de Septembro 2008

publié dans l'anthologie 2007 de "Flammes vives" POÈME EN PROSE N°9

C’est l’été

C’est l’été : la saison sensuelle des odeurs de fumée, de l’inexplicable tranquillité des soirs, des caresses, des prunes tombées que l’on mange sous l’arbre, givrées comme si sur elles s’étaient déposées les brumes du matin.

C’est la saison où l’on marche pieds nus dans les ruisseaux, où l’on pénètre sous les arbres des chemins creux, comme l’enfant porté à bras qui se blotti dans le cou de sa mère, sans savoir ce qui l’attend.

( R P )
198
6



sur hautetfort en date du 8/1/2013


les moeurs ça va ça vient

-  6a de Septembro 2008 - 6 komentoj

Les anglais, de nos jours si maniaques, jusqu'à la névrose, sur la propreté et l'hygiène, ne l'ont pas toujours été, il fut un temps où c'était même tout le contraire ! Voici quelles furent les impression d'un voyageur français à Londres en 1888, Jules Degrégny, dont j'ai un jour déniché le livre « LONDRES – croquis réalistes » parus en septembre 1888 à la "Librairie Moderne":

sur hautetfort en date du 7/1/2013


Noël Taillepied - provo de traduko

- 14a de Aŭgusto 2008 - 2 komentoj

unu el la plej bonaj argumentoj favore la objektivecon de la "transnormalaj fenomenoj" estas, ke oni konstatas, ke plejparte ili tute ne aperis nur en nia tempo, sed ĉiam, simple ĉiuepoke viditaj per la okuloj de l'epoko.


sur hautetfort en date du 6/1/2013








le tout début des distributeurs de billets

- 23a de Julio 2008

Savez-vous quand et dans quel pays on a commencé à mettre dans les rues des distributeurs automatiques de billets? Et puis savez-vous en quels termes on a annoncé la nouvelle à l'époque? Dans la rubrique relire les Reader's digest de 19** c'est instructif, voici le texte:

sur hautetfort en date du 3/1/2013


un de mes "haïkus"

- 29a de Januaro 2008

  Ce monde : Dix kilomètres sur quarante mille ; c’est un voile de mousseline. R. Platteau (1996) après un voyage en avion www.ipernity.com/doc/33979/1302279

sur hautetfort en date du 16/2/2015


Paraphrase de Pao Tchao

- 22a de Januaro 2008

après le poème en prose mis ici le 20 janvier, voici un second, d'un genre différend, au moins par la forme, car en vers.


Sur hautetfort en date du 1/1/2013

 

Écrit par Zam Lien permanent | Commentaires (0)

Les commentaires sont fermés.